Home All VRGames Half-Life Alyx: Ένα αριστουργηματικό VR παιχνίδι

Half-Life Alyx: Ένα αριστουργηματικό VR παιχνίδι

Η Valve δημιούργησε ένα αριστούργημα VR και επέκτεινε το σύμπαν Half-Life

by siaxrasmichalis
41 views

Ο βασικός βρόχος στο παιχνίδι είναι αυτό που κάνετε, λεπτό προς λεπτό, ενώ παίζετε ένα βιντεοπαιχνίδι — η δράση ή οι ενέργειες που επαναλαμβάνετε σε όλη την εμπειρία.

Κάθε παιχνίδι, ανεξάρτητα από το πόσο περίπλοκο ή αφηγηματικά πλούσιο, μπορεί να συνοψιστεί σε απλούς βασικούς βρόχους, οι οποίοι σημαίνει ότι ολόκληρη η εμπειρία εξαρτάται από το ότι αυτοί οι βρόχοι είναι καλοί  ή έστω ικανοποιητικοί. Εάν οι προγραμματιστές δεν είναι σε θέση να παρέχουν έναν βασικό βρόχο ανταμοιβής, έναν που θα θέλετε να επαναλαμβάνετε για ώρες – αν όχι μέρες ή μήνες, σε ορισμένες περιπτώσεις – όλα τα άλλα είναι χαμένος χρόνος. Ένας καλός βασικός βρόχος μπορεί να σώσει ένα κατά τα άλλα φτωχό παιχνίδι. Όλα καταλήγουν στο βρόχο.

Ο βρόχος παιχνιδιού του Half-Life: Alyx είναι εξαιρετικός, πράγμα που σημαίνει ότι ολόκληρο το παιχνίδι λειτουργεί. Αυτό είναι το παιχνίδι Half-Life που περίμενα από το τέλος του δεύτερου επεισοδίου.

Ο Eli Vance είναι νεκρός

Το Half-Life:Alyx εμπνέει δέος από τα πρώτα δευτερόλεπτα του. Στέκεσαι ανάμεσα σε ερείπια, κοιτάζοντας ψηλά έναν τεράστιο τοίχο που απλώνεται στα σύννεφα και σβήνει κάθε αμφιβολία για την κλίμακα αυτού που πρόκειται να ζήσεις. Το soundtrack αρχίζει να διογκώνεται και εμφανίζεται το λογότυπο. Ήρθε επιτέλους η ώρα να επιστρέψουμε στο City 17.

Μόνο που ο χρόνος μπορεί να είναι ένα ρευστό πράγμα στο σύμπαν Half-Life. Ο Eli Vance, ο ηγέτης της αντίστασης ενάντια στην εξωγήινη κατοχική δύναμη, γνωστή ως Combine, είναι νεκρός. Πέθανε στο τέλος του επεισοδίου 2. Το Half-Life: Alyx ξεκινά υπενθυμίζοντάς σας ότι ο Vance είναι νεκρός και μετά ξεκινά την ιστορία — πέντε χρόνια πριν από τα γεγονότα στο επεισόδιο 2. Είστε η Alyx Vance και η αποστολή σας είναι απλή: Το Combine έχει τον πατέρα σας, Eli Vance, και πρέπει να τον σώσετε. Ο Russell, ένας φίλος της αντίστασης που εφηύρε τα γάντια βαρύτητας που φοράει ο Alyx σε όλο το παιχνίδι, μοιράζεται την απαισιοδοξία του με την Alyx.

Οι δύο χαρακτήρες συνομιλούν μεταξύ τους καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού.  Ο διάλογός τους είναι ζωηρός και αρκετά αστείος για να ελαφρύνει τον τόνο ενός παιχνιδιού για μια καταδικασμένη αποστολή διάσωσης σε μια εκδοχή της Γης που καταλαμβάνεται από μια βάναυση εξωγήινη δύναμη. Βοηθά το γεγονός ότι η χρήση της εικονικής πραγματικότητας στο παιχνίδι έχει νόημα ακόμη και στο σύμπαν: η Alyx φοράει ένα ακουστικό που επιτρέπει στον Russell να βλέπει αυτό που βλέπει και να ακούει αυτό που ακούει. Εσείς ελέγχετε την Alyx, σίγουρα, αλλά και οι δύο χαρακτήρες βλέπουν τον κόσμο μέσα από τα μάτια της, όπως και η παίκτρια.

Οι πρώτες ώρες του Half-Life: Alyx είναι αφιερωμένες στο να σας παρουσιάζουν σιγά σιγά πώς θα λειτουργούν τα πράγματα στο VR. Έχετε χρόνο να κοιτάξετε τριγύρω και αν θέλετε να τηλεμεταφερθείτε ή να μετακινηθείτε ελεύθερα μπορείτε. Θα θέλετε να αφιερώσετε λίγο χρόνο πειραματιζόμενοι με όλες τις επιλογές παιχνιδιού και γραφικών για να βεβαιωθείτε ότι η εμπειρία είναι άνετη, καθώς δεν υπάρχουν δύο άτομα που αντιδρούν στο VR με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Σύντομα θα συναντήσετε τον Russell και θα σας δοθούν τα γάντια που σας επιτρέπουν να ελέγχετε τη βαρύτητα, να αποθηκεύετε χειροβομβίδες και θεραπευτικές σύριγγες και να ελέγχετε την υγεία σας. Τότε παίρνεις το πρώτο σου όπλο και ξεκινάς να βρεις τον πατέρα σου. Τα πράγματα πάνε στραβά σχεδόν αμέσως.

Δίνοντας έναν καλό αγώνα

Ο κόσμος του Half-Life είναι ένας κόσμος ερειπίων, σκότους και εξωγήινης ζωής που μεγαλώνει πάνω από ό,τι έχει απομείνει από τον ανθρώπινο πολιτισμό. Είναι παιχνίδι τρόμου όσο και παιχνίδι δράσης, και παιχνίδι ζόμπι όσο και παιχνίδι επιστημονικής φαντασίας. Οι ίδιοι οι Combine είναι σκληροί και υπάρχουν παντού στοιχεία αυτής της σκληρότητας. Ακόμη και οι θεραπευτικοί σταθμοί λειτουργούν συνθλίβοντας ένα ζωντανό εξωγήινο ζωύφιο που στριμώχνεται, εξάγοντας την ουσία του και στη συνέχεια εγχύοντάς το στο χέρι σας για να σας επιστρέψει την ενέργειά σας. Αναρωτιέστε αν αξίζει πραγματικά να συντρίψετε μια άλλη ζωή μόνο και μόνο για να μπορέσετε να συνεχίσετε την αποστολή;

Η απάντηση είναι ναι, ειδικά όταν η ζωή του Eli Vance είναι στα σκαριά. Αλλά η προθυμία της Valve να μετατρέψει μια τέτοια αλληλεπίδραση με τους πεζούς σε κάτι τόσο ανησυχητικό και φρικτό δείχνει πόσο πολύ η ομάδα νοιαζόταν για την αντίδραση του παίκτη σε όλα. Καμία μηχανική λεπτομέρεια που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε άλλο παιχνίδι δεν θεωρήθηκε δεδομένη εδώ. Μπορεί να μην είναι αυτό που θέλετε να παίξετε, ακριβώς, αλλά είναι η ιστορία που θέλει να πει η Valve.

Μπορείτε να μετακινηθείτε κοντά σε αντικείμενα για να τα παραλάβετε απευθείας, αλλά είναι πολύ πιο σημαντικό να χρησιμοποιείτε τα γάντια βαρύτητας. Πολύ απλά δείχνεις ένα αντικείμενο μέχρι να αρχίσει να λάμπει και μετά κουνάς τον καρπό σου προς τα μέσα για να τραβήξεις αυτό το αντικείμενο προς το μέρος σου. Στη συνέχεια, πρέπει να το αφαιρέσετε από τον αέρα και είτε να το τοποθετήσετε σε μια υποδοχή αποθήκευσης σε κάθε γάντι, να το αφήσετε πίσω από την πλάτη σας για να το αποθηκεύσετε στο «σακίδιο» που σας λένε ότι φοράτε (αλλά ποτέ δεν βλέπετε) ή να χρησιμοποιήσετε απευθείας.

Αυτός είναι ο βρόχος παιχνιδιού που κάνει το Half-Life: Alyx ένα τόσο τέλειο έργο επίδειξης για το τι μπορεί να κάνει τόσο καλά η εικονική πραγματικότητα. Κινείσαι, βλέπεις κάτι που χρειάζεσαι, το τραβάς προς το μέρος σου με τα γάντια, το αρπάζεις από τον αέρα και μετά το χρησιμοποιείς για ό,τι το χρειάζεσαι. Ή ίσως απλά αρπάζετε θεραπευτικά αντικείμενα και πυρομαχικά για να παραμείνετε ζωντανοί κατά τη διάρκεια της μάχης, ελπίζοντας ότι έχετε αρκετά εφόδια για να επιβιώσετε, την ώρα που τα μάτια σας σαρώνουν συνεχώς το περιβάλλον για περισσότερα. Κάθε όπλο έχει ακριβώς τη σωστή ποσότητα διαδραστικότητας για να σας ενημερώσει ότι χειρίζεστε κάτι με πολλά κινούμενα μέρη, χωρίς όμως να είναι  τόσο περίπλοκο ώστε να γίνει βάρος. Το πιστόλι, το πρώτο όπλο που σας δίνεται, είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Για να το χρησιμοποιήσετε, πρέπει να βγάλετε ένα γεμιστήρα από το σακίδιό σας, να το σφίξετε στη λαβή και να τραβήξετε την τσουλήθρα για να βάλετε έναν γύρο στη θαλάμη.

Η επαναφόρτωση πραγματοποιείται πατώντας ένα κουμπί για να ρίξετε το εξαντλημένο γεμιστήρα στο έδαφος και επαναλαμβάνοντας τις ίδιες ενέργειες που αναφέρονται παραπάνω. Ακούγεται απλό, αλλά περιμένετε μέχρι να σκύψετε πίσω από ένα σωρό από τούβλα, να τραβάτε γεμιστήρες έξω από το περιβάλλον προς το μέρος σας, να τους φορτώνετε και να σηκώνετε έναν γύρο πριν σηκωθείτε και ανταποδώσετε τα πυρά καθώς σφαίρες περνούν από το κεφάλι σας. Είναι μια προπόνηση που μοιάζει με ταινία δράσης και τα υπόλοιπα όπλα που θα βρείτε είναι μια παραλλαγή αυτής της βασικής φόρμουλας.

Οι προγραμματιστές της Half-Life: Alyx στη Valve επιδεικνύουν μια μαεστρία της τέχνης τους. Εισάγουν μια ιδέα, δίνουν στον παίκτη το χρόνο και την ευκαιρία να παίξει με αυτήν την ιδέα χωρίς καμία πίεση και στη συνέχεια τον βάζουν σε μια κατάσταση όπου πρέπει να δοκιμάσουν αυτήν την μαεστρία καθώς η πίεση αυξάνεται. Το να αντισταθείς είναι εύκολο, αλλά το να το κάνεις υπό πίεση δεν είναι, ειδικά όταν κάνετε ταχυδακτυλουργικές μετακινήσεις μέσα στο παιχνίδι ή κοιτάζετε στις γωνίες για να ανταποδώσετε τα πυρά ενώ συνεχίζετε να ψάχνετε για πυρομαχικά και να επαναφορτώνετε το όπλο όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Αλλά η δυσκολία του παιχνιδιού Half-Life: Alyx αντιμετωπίζεται με επιδεξιότητα. Πάντα ένιωθα ότι ήμουν έτοιμος για την επόμενη πρόκληση, ακόμα κι αν χρειαζόμουν μερικές προσπάθειες για να βρω την καλύτερη τακτική λύση σε κάθε μάχη.

Ενώ το παιχνίδι εξελίσσεται με γραμμικό τρόπο, ο τρόπος με τον οποίο θα αντιμετωπίσετε κάθε κατάσταση και μάχη εξαρτάται από εσάς. Όπως συμβαίνει με όλα τα καλύτερα παιχνίδια VR, είναι σχεδόν τόσο διασκεδαστικό να παρακολουθείς κάποιον να παίζει Half-Life: Alyx όσο και να το παίζεις μόνος σου.

Κινηθείτε αργά, μέχρι να έρθει η ώρα να προχωρήσετε πολύ γρήγορα

Το VR σάς επιτρέπει να εξαφανιστείτε σε ένα παιχνίδι με τρόπους που είναι αδύνατος με μια τυπική οθόνη και αυτή η αμεσότητα σημαίνει ότι ο ρυθμός του Half-Life: Alyx μπορεί να μην είναι αυτός που περιμένετε. Υπάρχουν τόσα πολλά να δείτε και να πειραματιστείτε, που ένα δωμάτιο που μπορείτε να εξερευνήσετε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα σε ένα τυπικό παιχνίδι, θα μπορούσε να αξίζει πέντε λεπτά, ή περισσότερο, εξερεύνησης και αλληλεπίδρασης στο VR αν θέλετε να δείτε τα πάντα. Και υπάρχουν μερικά απίστευτα αξιοθέατα που μπορείτε να δείτε σε αυτό το παιχνίδι. Τούτου λεχθέντος, εξακολουθούν να υπάρχουν κάποια δευτερεύοντα ζητήματα με το να κολλάς στη γεωμετρία του παιχνιδιού ή με το υλικό να χάνει την παρακολούθηση από καιρό σε καιρό — ακόμα και στην ευρύχωρη σειρά αισθητήρων μου, όσο πιο τέλεια θα μπορούσα να το κάνω, τρέχοντας το παιχνίδι μέσω Σετ μικροφώνου-ακουστικού Valve Index συνδεδεμένο με ισχυρό φορητό υπολογιστή παιχνιδιών με GPU RTX 2070.

Πασχαλινά αυγά, πυρομαχικά και ρητίνη (ο πόρος που χρησιμοποιείτε για να αναβαθμίσετε τα όπλα σας σε συγκεκριμένους σταθμούς σε όλο το παιχνίδι) είναι κρυμμένα παντού.  Αν και μπορεί να χρειαστούν καμιά ντουζίνα εχθροί για να κάνουν την καρδιά σας να χτυπήσει δυνατά σε ένα παραδοσιακό παιχνίδι Half-Life, ακόμη και δύο ή τρεις στρατιώτες Combine είναι υπεραρκετοί για να κάνουν μια επική στο Half-Life: Alyx. Ο βηματισμός και η ροή διαφέρουν πολύ στην εικονική πραγματικότητα και η Valve έχει επιμεληθεί την προσεκτική διαχείριση και των δύο. Μερικές φορές ο καλύτερος τρόπος δράσης είναι να παγώσετε, βάζοντας τα χέρια σας στον αέρα. Άλλες φορές, το μόνο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι αυτό που πρέπει να κάνετε: να τρέξετε.  Σας δίνεται επίσης ένα πολυεργαλείο – ένα είδος ηχητικού κατσαβιδιού με γεύση Half-Life – που σας επιτρέπει να επαναδρομολογείτε την ηλεκτρική ενέργεια για να ανοίξετε πόρτες, να βρείτε αντικείμενα μπόνους ή να χρησιμοποιήσετε σταθμούς αναβάθμισης για να προσθέσετε λειτουργίες στα όπλα σας.

Οι υποδοχές πολλαπλών εργαλείων που θα βρείτε σε όλο το περιβάλλον σημαίνουν ότι θα χρειαστεί να το χρησιμοποιήσετε για να λύσετε κάποιο είδος παζλ που περιλαμβάνει τη μετακίνηση αντικειμένων σε τρισδιάστατο χώρο, σε ακολουθίες που είναι ένα μείγμα από το πώς φαντάζομαι ότι μπορεί να λειτουργήσει η μελλοντική χειρουργική και πώς σκηνές hacking προβάλλονταν σε ταινίες της δεκαετίας του ’90. Κανείς από αυτούς τους γρίφους δεν είναι τρομερά δύσκολος αλλά ο καθένας θα σας κάνει να νιώσετε έξυπνοι και ικανοί μόλις τον λύσετε. Είναι άλλο ένα σημείο που η Valve έχει διαχειριστεί με μαεστρία. Αν και η περιγραφή αυτή μπορεί να δείχνει ότι μιλάμε για ένα παιχνίδι που είναι μόνο μηχανική και αλληλεπίδραση και δεν έχει σενάριο, ο διάλογος της Alyx και η εξελισσόμενη, φαινομενικά καταδικασμένη αποστολή της, διευρύνουν σημαντικά τη γνώση του Half-Life απαντώντας σε ορισμένες ερωτήσεις, κάνοντας νέες και παρουσιάζοντας τεράστιες εκπλήξεις όταν νομίζεις ότι έχεις ξεκαθαρίσει τα πράγματα.

Τι έπεται;

Οι στόχοι της Valve ήταν, πιθανότατα, να ωθήσουν λίγο προς τα εμπρός την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον σχεδιασμό παιχνιδιών VR και να πουλήσουν μερικά ακουστικά Index. Αλλά το Half-Life: Alyx φαίνεται ότι σκοπεύει να κρατήσει το Half-Life στο μυαλό των παικτών που μεγάλωσαν με τους χαρακτήρες και την ιστορία του. Οι νέοι παίκτες μπορεί να χαθούν τελείως κατά τη διάρκεια της ιστορίας του Half-Life: Alyx και οι σημαντικές ανατροπές και αποκαλύψεις έχουν νόημα μόνο αν είστε ήδη εξοικειωμένοι με την παράδοση της σειράς.

Αλλά το Half-Life επέστρεψε και η Valve κυκλοφόρησε επιτέλους ένα άλλο παιχνίδι AAA για έναν μόνο παίκτη, κάτι που πολλοί από εμάς αμφισβητούσαμε ότι θα έκανε ή ότι θα μπορούσε να κάνει ξανά. Το αδύνατο έχει ήδη επιτευχθεί και το γεγονός ότι συμβαίνει σε VR απλώς το κάνει πιο νέο. Η Valve έχει πετύχει σχεδόν κάθε στόχο που είχε. Το μόνο που απομένει είναι εάν οι σκληροπυρηνικοί θαυμαστές θα είναι πρόθυμοι να αγοράσουν και να χρησιμοποιήσουν ένα ακουστικό εικονικής πραγματικότητας για να μάθουν τι θα συμβεί στη συνέχεια στον κόσμο του Half-Life. Τα καλά νέα είναι ότι όσοι το κάνουν θα ζήσουν αυτό που είναι πιθανώς το καλύτερο παιχνίδι VR που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.

ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

VR Games Logo Transparent

2022 @ VRGAME.GR – All Right Reserved.