Με τακτικές ενημερώσεις, εκδόσεις DLC και αλλαγές στο παιχνίδι από την κυκλοφορία, το Beat Saber παραμένει το παιδί της αφίσας του VR. Διαβάστε παρακάτω για την ενημερωμένη μας κριτική Beat Sabre για το Quest 2, το PSVR και το PC VR.
Χρόνια Κυριαρχίας
Είναι δύσκολο να υποτιμήσουμε την επιρροή του Beat Saber στη βιομηχανία VR. Ήταν μια από τις πρώτες ιστορίες επιτυχίας στο VR gaming και έγινε καταλύτης για την πλέον υπερκορεσμένη αγορά παιχνιδιών ρυθμού VR. Μετά την κυκλοφορία του το 2018, εκτοξεύτηκε στο προσκήνιο ως το απαραίτητο παιχνίδι VR για κάθε κάτοχο ακουστικών και έγινε ένας από τους μοναδικούς τίτλους αποκλειστικού VR που κέρδισε την αναγνώριση της επωνυμίας στην ευρύτερη βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών. Καθώς ξεκινούν τα σημεία εκκίνησης, ήταν ένα καλό μέρος για να βρεθείτε.
Ίσως το πιο εκπληκτικό είναι ότι το 2022, τέσσερα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το Beat Saber παραμένει κυρίαρχο όσο ποτέ και δεν έχει ξεθωριάσει ποτέ από την κορυφή. Η Meta απέκτησε το στούντιο πίσω από το παιχνίδι, την Beat Games, το 2018, αλλά το Beat Saber παραμένει διαθέσιμο σχεδόν σε όλα τα μεγάλα ακουστικά εικονικής πραγματικότητας , ιδιοκτησίας Meta ή άλλου είδους. Κατέχει σταθερά μια σχεδόν ασυναγώνιστη θέση στην κορυφή των περισσότερων charts καταστημάτων VR, όπως έχει κάνει εδώ και αρκετά συνεχόμενα χρόνια. Με συνεχείς δωρεάν ενημερώσεις και επί πληρωμή εκδόσεις DLC, υπάρχει πλέον πληθώρα περιεχομένου προς επεξεργασία.
Για τους παίκτες υπολογιστών, υπάρχει ακόμη περισσότερο περιεχόμενο χάρη στην τεράστια τροποποίηση της κοινότητας και την υποστήριξη προσαρμοσμένων κομματιών – ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για την πρώιμη άνοδο του παιχνιδιού στην προβολή. Υπάρχει ακόμη και τώρα ένα ολοκαίνουργιο πρόγραμμα επεξεργασίας 3D επιπέδου για υπολογιστή, κατασκευασμένο και υποστηρίζεται από την Beat Games.
Πλατφόρμες: Oculus Quest, Quest 2, PC VR, PSVR
Ημερομηνία κυκλοφορίας: Κυκλοφορεί τώρα
Κατασκευαστής: Beat Games, Meta
Ακόμη και οι σκεπτικιστές θα έπρεπε να παραδεχτούν ότι το Beat Saber εξακολουθεί να είναι το μεγαλύτερο παιχνίδι VR από άποψη διαθεσιμότητας, πανταχού παρουσίας και αναγνώρισης, ειδικά με πιο περιστασιακό κοινό. Αλλά πολλά έχουν αλλάξει από το 2018 – όχι μόνο οι εξελίξεις στο υλικό, αλλά και η κατανόησή μας για τις σταθερές αρχές σχεδίασης VR. Το πρότυπο είναι υψηλότερο από ποτέ, οπότε πόσο καλά αντέχει το Beat Saber; Παραδόξως καλά, είναι η απάντηση. Αλλά προτού περάσουμε στο ακατέργαστο, ας καλύψουμε τα βασικά.
Εύκολο στην κατανόηση, δύσκολο να κυριαρχήσει
Το Beat Saber είναι ένα παιχνίδι ρυθμού VR με μια εύκολα κατανοητή βασική ιδέα. Ρυθμιστεί σε μουσική, η συσκευή αναπαραγωγής θα χρησιμοποιήσει δύο «φωτόσπαθα» – ένα κόκκινο και ένα μπλε, από προεπιλογή, για να κόψει τα τετράγωνα καθώς πετούν στο διάστημα προς τη συσκευή αναπαραγωγής. Το χρώμα των μπλοκ – κόκκινο ή μπλε – αντιστοιχεί στο φωτόσπαθο που θα χρησιμοποιήσετε, ενώ τα βέλη κατεύθυνσης σε καθένα υποδεικνύουν αν πρέπει να προχωρήσετε πάνω, κάτω, αριστερά, δεξιά ή ακόμα και διαγώνια. Αν είστε μπερδεμένοι, σκεφτείτε το Fruit Ninja… αλλά με τη μουσική σε VR.
Τα μπλοκ είναι ευθυγραμμισμένα με το ρυθμό της μουσικής – όσο πιο έγκαιρα και ακριβέστερα τεματίχουν, τόσο υψηλότερη είναι η βαθμολογία σας. Η κοπή διαδοχικών μπλοκ χωρίς λάθη δημιουργεί συνδυασμούς. Το να λείπουν μπλοκ ή να κάνετε λάθη επαναφέρει το combo σας και μπορεί να συσσωρευτεί μέχρι να οδηγήσει σε αποτυχία επιπέδου.
Υπάρχουν και άλλες ανατροπές – τοίχοι που πρέπει να αποφύγετε, βόμβες που δεν μπορείτε να χτυπήσετε, διπλά τετράγωνα ή διασταυρούμενα λεπτά κομμάτια, αλλά συνολικά είναι ένα εννοιολογικά απλό παιχνίδι με πολύ ψηλό ταβάνι δεξιοτήτων. Παρόλο που το ανώτερο κλιμάκιο των παικτών ανταγωνίζεται σε τρελά υψηλό επίπεδο, όλοι μπορούν να παίξουν Beat Saber , η μεγάλη ποικιλία μουσικής, τρόποι λειτουργίας και επίπεδα δυσκολίας σημαίνει ότι είναι ευχάριστο τόσο για νεοφερμένους όσο και για ειδικούς.
Παλιό Είδος, Νέα Πλατφόρμα, Ίδιο Αίσθημα
Τα παιχνίδια ρυθμού είναι ένα δημοφιλές είδος gaming, ανεξάρτητα από την πλατφόρμα. Αλλά όχι μόνο το Beat Saber εκτελεί καλά τα τροπικά παιχνίδια ρυθμού, αλλά δείχνει επίσης μια εξειδικευμένη κατανόηση του τι κάνει μια φανταστική εμπειρία VR – ιδιαίτερα εντυπωσιακή για το 2018.
Το παιχνίδι του Beat Saber δεν είναι απλώς εθιστικό, είναι απτικό. Κάθε κίνηση που κάνετε ευθυγραμμίζεται τέλεια με τις προσδοκίες σας για το πώς θα πρέπει να είναι αυτή η ενέργεια. Σε άλλα παιχνίδια, οι ενέργειες δεν ευθυγραμμίζονται πάντα με τον εικονικό κόσμο, όπως το να σηκώνεις το χέρι σου σε έναν εικονικό τοίχο μόνο για να καταλάβεις ότι το φυσικό σου χέρι πέφτει μέσα από αυτόν.
Δεν υπάρχει τέτοια αποσύνδεση στο Beat Saber. Υπάρχει συνοχή και ανταπόκριση μεταξύ των ενεργειών σας στην πραγματική ζωή και της εικονικής πραγματικότητας, επειδή η κοπή μπλοκ έχει σχεδιαστεί ως μια εγγενώς χωρίς βαρύτητα ενέργεια. Ο εγκέφαλός σας δεν περιμένει ποτέ ανατροφοδότηση από τις ενέργειές σας, επομένως όλα είναι σωστά.
Αυτό το άλυτο πρόβλημα υλικού, που δημιουργεί ρεαλιστική ανάδραση και αντίσταση ενάντια σε ενέργειες, είναι πιθανό να παραμείνει για αρκετό καιρό. Αποφεύγοντας εντελώς το πρόβλημα, το Beat Saber έχει τοποθετηθεί ως μια διαχρονική εμπειρία, τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον. Ακόμη και σε γενιές διαφορετικού υλικού, το Beat Saber αισθάνεται απίστευτα ικανοποιητικό να παίζει ακριβώς όπως και τώρα το 2018.
Λειτουργίες παιχνιδιών, Προσβασιμότητα, Τροποποιητές
Σε σύγκριση με το λανσάρισμα, υπάρχουν τώρα πολλά περισσότερα σε προσφορά και στο Beat Saber. Η μουσική βιβλιοθήκη έχει επεκταθεί μαζικά, αλλά υπάρχουν επίσης πολλές διαφορετικές λειτουργίες παιχνιδιού για να σας διασκεδάζουν.
Η κλασική λειτουργία είναι η Solo, η τυπική λειτουργία υψηλής βαθμολογίας που σας επιτρέπει να παίξετε οποιοδήποτε κομμάτι θέλετε, με πολλές προαιρετικές επιλογές τροποποίησης. Υπάρχει επίσης τώρα μια λειτουργία για πολλούς παίκτες, η οποία επιτρέπει σε έως και πέντε παίκτες να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για υψηλό σκορ, είτε σε δημόσια είτε σε ιδιωτικά λόμπι.
Μια λειτουργία καμπάνιας όντως υπάρχει τεχνικά, αλλά αισθάνεται ότι είναι παραμελημένη και καθυστερημένη για μια πλήρη αναθεώρηση – δεν αξίζει τον κόπο σας στη λειτουργία Solo. Μια αναβαθμισμένη καμπάνια με καλύτερη δομή και κάποια μορφή εξέλιξης μπορεί να είναι ενδιαφέρουσα (και ίσως είναι καθ’ οδόν), αλλά η αρκετά παραμελημένη κατάσταση της υπάρχουσας καμπάνιας δεν είναι ακριβώς μια τεράστια απώλεια.
Οι επιλογές προσβασιμότητας και οι τροποποιητές παιχνιδιού υπάρχουν σε αφθονία στο Beat Saber, που σας επιτρέπουν να προσαρμόσετε το παιχνίδι στις ανάγκες και τις επιθυμίες σας. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε διάφορες επιλογές για να κάνετε το παιχνίδι ευκολότερο, πιο προσιτό, πιο δύσκολο ή απλώς εντελώς διαφορετικό, προσθέτοντας πολύ βάθος για άτομα που θέλουν να ανακατέψουν το παιχνίδι ή να ανταποκριθούν σε συγκεκριμένες ανάγκες. Υπάρχουν επίσης ειδικά επίπεδα 360 και 90 μοιρών που σας βλέπουν να στρίβετε επί τόπου καθώς τα μπλοκ προέρχονται από διαφορετικές κατευθύνσεις.
Μια εκτεταμένη βιβλιοθήκη
Δεδομένου του πόσο έχει μεγαλώσει η βιβλιοθήκη από τότε που κυκλοφόρησε, η μουσική επιλογή του Beat Saber θα πρέπει να έχει κάτι για όλους μέχρι τώρα, με την προϋπόθεση ότι είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε επιπλέον.
Οι ταπεινές αρχές είδαν μόνο μερικά πρωτότυπα ηλεκτρονικά κομμάτια που συμπεριλήφθηκαν κατά την κυκλοφορία, τα οποία συνέθεσε ο συνιδρυτής της Beat Games, Jaroslav Beck. Νέα δωρεάν κομμάτια και επιπλέον πρωτότυπη μουσική από τον Beck εξακολουθούν να έρχονται σε ενημερώσεις κατά καιρούς, αλλά είναι οι επί πληρωμή κυκλοφορίες DLC που προσφέρουν τις πιο συναρπαστικές επιλογές, με μερικούς εξέχοντες και θρυλικούς καλλιτέχνες – Linkin Park, Fall Out Boy, BTS, Green Day, Lady Gaga, πανικός! Στο The Disco, οι Billie Eilish, Imagine Dragons και Skrillex, για να αναφέρουμε μερικά.
Κάθε πακέτο φέρνει μαζί του μια μοναδική αίσθηση, τέλεια φτιαγμένη για να αιχμαλωτίζει το πνεύμα του επιλεγμένου καλλιτέχνη. Κάνει κάθε πακέτο να αισθάνεται πραγματικά χειροποίητο και φέρνει την πολυπόθητη ποικιλία σε όλη τη βιβλιοθήκη. Το μόνο μειονέκτημα για τους νέους παίκτες θα είναι το κόστος, όταν προσθέτετε DLC στο κόστος του βασικού παιχνιδιού, τα πράγματα μπορεί να αρχίσουν να γίνονται λίγο ακριβά.
Ωστόσο, η επέκταση της μουσικής επιλογής του Beat Saber είχε επίσης επίδραση στη συνέπεια. Το ανώτατο όριο ικανοτήτων των παικτών του Beat Saber έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, όπως και το στυλ και η ποικιλία της χαρτογράφησης πίστας. Ενώ οι προγραμματιστές έχουν εξελίξει τη χαρτογράφηση του παιχνιδιού, είναι πλέον σαφές ότι οι δύσκολες ετικέτες – Easy, Normal, Hard, Expert, Expert+ – μπορεί να σημαίνουν εντελώς διαφορετικά πράγματα από το ένα κομμάτι στο άλλο. Αυτό που θεωρήθηκε Expert το 2018, για παράδειγμα, μοιάζει με μια βόλτα στο πάρκο σε σύγκριση με έναν χάρτη Expert που κυκλοφόρησε το 2022.
Περιθώριο Βελτίωσης
Εκτός από το πραγματικό παιχνίδι, τμήματα της εμπειρίας χρήστη του Beat Saber αρχίζουν να δείχνουν την ηλικία τους. Ολόκληρο το σύστημα μενού, μεγάλοι, επίπεδοι και αιωρούμενοι πίνακες, με δρομέα point-and-click συνδεδεμένο σε κάθε χειριστήριο – μπορεί να ήταν επισκευή το 2018, αλλά τώρα φαίνεται άβολο και αδιανόητο. Υπήρξαν πολλές καινοτομίες στη διαισθητική εμπειρία χρήστη στην εικονική πραγματικότητα, αλλά το Beat Saber δεν συμβάδισε.
Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί για τα οπτικά στοιχεία του παιχνιδιού. Αν και γενικά το παιχνίδι φαίνεται υπέροχο στις περισσότερες πλατφόρμες, δεν φαίνεται να είναι η καλύτερη δυνατή οπτική παρουσίαση, ειδικά στο υλικό Quest. Άλλες εκδόσεις έχουν ωθήσει πραγματικά το αυτόνομο υλικό της Quest στα άκρα, παρέχοντας εκπληκτικά γραφικά. Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι ο Beat Saber δεν μπορούσε να κάνει κάτι παραπάνω για να εντυπωσιάσει στη σημερινή εποχή.
Ομολογουμένως, οι νεότερες εκδόσεις DLC και OST διαθέτουν περιβάλλοντα που είναι πολύ πιο ενδιαφέροντα οπτικά. Αλλά αν μη τι άλλο, αυτό συμβάλλει μόνο στην προαναφερθείσα αίσθηση συνέπειας – ορισμένα επίπεδα φαίνονται συναρπαστικά, ενώ άλλα φαίνονται τώρα απίστευτα χρονολογημένα και ξεκούραστα.
Όλα αυτά τα δευτερεύοντα ζητήματα είναι αποτέλεσμα της αποσπασματικής προσέγγισης της Beat Games, προσθέτοντας και αλλάζοντας στοιχεία αργά αλλά με συνέπεια, σπιθαμή προς σπιθαμή. Αν και είναι μια προσέγγιση που έχει εξυπηρετήσει καλά το Beat Saber μέχρι τώρα, τμηματοποιεί το παιχνίδι και αρχίζει να το κάνει να μοιάζει λιγότερο σαν ένα συνεκτικό πακέτο.
Θα ήταν ωραίο να το δούμε να αντιμετωπίζεται, κατά προτίμηση σε μια μεγάλη δραστική ενημέρωση. Ακόμη και ένα πλήρες sequel – Beat Sabre 2 – μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή, παρέχοντας μια εκλεπτυσμένη και βασική επανάληψη του βασικού παιχνιδιού, εισάγοντας παράλληλα ορισμένα νέα στοιχεία και μεταφέροντας τους υπάρχοντες παίκτες με υποστήριξη χαρτών παλαιού τύπου και DLC.
Beat Sabre Review 2022 – Τελική ετυμηγορία
Για κάθε νέο κάτοχο ακουστικών, το Beat Saber παραμένει μια απαραίτητη αγορά. Ακόμα κι αν το είδος δεν είναι παραδοσιακά το στυλ σας, το παιχνίδι κατέχει μια τόσο αξιόλογη θέση στην ιστορία της εικονικής πραγματικότητας και παραμένει απολύτως σχετικό με το σύγχρονο κοινό, αποδεικνύοντας το εξαιρετικό παιχνίδι που θέτει την έξυπνη σχεδίαση VR πρώτη.
Ναι, ορισμένα μέρη της εμπειρίας αρχίζουν να φαίνονται τόσο λίγο ξεπερασμένα, αλλά αυτά είναι πολύ μικρά προβλήματα για αυτό που κατά τα άλλα είναι ένα πρωτόγνωρο παιχνίδι VR. Τίποτα δεν έχει ακόμη διεισδύσει στην εικονική πραγματικότητα όπως το Beat Saber. Εάν έχετε ακουστικό, πρέπει να το δοκιμάσετε. Είναι τόσο απλό. Το Beat Saber είναι διαθέσιμο σε Oculus Quest και Meta Quest 2, PC VR μέσω Steam και Oculus και PSVR. Το UploadVR άλλαξε πρόσφατα τις οδηγίες αναθεώρησης και αυτή είναι μια από τις νέες ετικέτες βασικών κριτικών μας. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τις οδηγίες αναθεώρησής μας εδώ. Αυτή η αναθεώρηση πραγματοποιήθηκε κυρίως στην έκδοση Quest 2 του παιχνιδιού, αλλά ισχύει για όλες τις πλατφόρμες.